BUDAYA

Dalam meneruskan seni warisan budaya yang ditinggalkan oleh nenek moyang katani, terdapat anak-anak muda tampil untuk menyahut seruan itu. Begandang, begambus, begulintangan, meniup seruling dan ampung serta mengesel Biola dengan tujuan memberi khidmat sosial dan masyarakat dalam membuat persembahan kebudayaan sempena majlis kahwin, pembukaan rasmi, dan majlis-majlis yang bersesuaian baik di rumah-rumah mahupun di dewan-dewan dan hotel-hotel.

EMPIRE THEATRE 13 MAY 2009



Citra seni begandang lagi untuk majlis 2nd ABAC MEETING anjuran Dewan Perniagaan Tionghua. Show malam atu sempena makan malam dan persembahan musical. Show yang terlibat gulintangan CITRA SENI, peragaan pakaian tradisional melalyu, dan artis Brunei Puteri Norizah.

Citra seni main dalam 4 slot khas, diantaranya mengiringi modal-modal yang buat show pakaian, terpaksa kami modify rentak lagu yang sesuai. Paning kami jua mikirkan camana lagu jazz di tradisionalkan ehehehe. Last2 kami main sj lagu tipa, kain jong sarat tukar beatnya sj, layan… kami enjoyed lah.

After show, macam biasa acara yang dinanti2, ehe. Acara mengisi parut yang berlagu keroncong. Kapisan jua harganya bila ditanya pelayan di sana, $55 per head. Kami makan sj lah, sama jua free hahaha. End of show around 10pm +/-


Hadir: Eddy, Alim, Amir, Azmi, Halim, Nabil & Akmal

0 comments:

 

Citra Seni Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template