BUDAYA

Dalam meneruskan seni warisan budaya yang ditinggalkan oleh nenek moyang katani, terdapat anak-anak muda tampil untuk menyahut seruan itu. Begandang, begambus, begulintangan, meniup seruling dan ampung serta mengesel Biola dengan tujuan memberi khidmat sosial dan masyarakat dalam membuat persembahan kebudayaan sempena majlis kahwin, pembukaan rasmi, dan majlis-majlis yang bersesuaian baik di rumah-rumah mahupun di dewan-dewan dan hotel-hotel.

Dewan Muhibah, Ahad, 28 Jun 2009











Ada 1 insiden yang mencuit hati berlaku pada hari ani semasa citraseni memeriahkan lagi majlis persandingan kawan Ak Azmi Si Pengantin Laki. Citra seni sudah berada di dewan se awal 9.00 pagi, yang ada masa ani Cg Eddy, Cg Ali, Azmi, Nabil & akmal. Dpt lah kami set up barang2 santai2, nda rabut2. Yang cantik dan uniknya hari ani, pengantin laki sampat mendangani kami set up brg2…

Hampir 10am, cg amir dan halim pun datang. Buat pertama kalinya, cg amir membawa saxapone yg berharga $5k, wow. Nyaman kali bunyi nya ah, Wow! Liat gambar. Hari ani c nabil menjadi ketua dan jadi instructor sebab ia saja yang inda pakai baju hitam, hehehe. Enjoy main hari ani, ada beberapa buah lagu baru kami mainkan. Tahniah to citraseni. Balik semula kepada insiden tadi, ADA SEORANG AHLI CITRASENI ATU KAN MENYEBUT BROCHURE, TESABUT VOUCHER….APA LAGI YANG LAIN PUN MENGETAWAKAN. MESTI INGATKAN DUIT SAJA NI ……. HEHEHE. Sehari sepatah kata “Voucher”. Supaya suspen, orang citraseni saja yg tahu siapa orangnya. Sabar saja lah!

Geng yang hadir: Azmi, Eddy, Pg Ali, Amir, Halim, Akmal and Nabil

0 comments:

 

Citra Seni Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template