BUDAYA

Dalam meneruskan seni warisan budaya yang ditinggalkan oleh nenek moyang katani, terdapat anak-anak muda tampil untuk menyahut seruan itu. Begandang, begambus, begulintangan, meniup seruling dan ampung serta mengesel Biola dengan tujuan memberi khidmat sosial dan masyarakat dalam membuat persembahan kebudayaan sempena majlis kahwin, pembukaan rasmi, dan majlis-majlis yang bersesuaian baik di rumah-rumah mahupun di dewan-dewan dan hotel-hotel.

10/01/10 IGS Kiulap





Dengan hantakan kuat dari awang Nabil untuk memaikan lagu Nobody But You, mampu mematahkan kayu c Azmi yang selama ini di jaganya dengan baik... Kenangan dia bersama kayunya biarlah bersemadi di dalam hidupnya...

Gayang mutu keungulan..Muzik terkini di gabung dengan lagu asli.... Pocho-pocho main lebih dari 4 kali... Tak pernah dalam sejarah citra seni, lagu sama main 4 kali dalam 1 majlis. Tapi kini telah terbukti kegemaran joget dan pocho-pocho makin menjadi-jadi di majlis perkahwinan. Kami sebagai pemain muzik terus menghiburkan kerana itu lah tujuan kami hehehe.


10.01.10 Haribulan yang cukup cantik dan sesuai untuk orang berkasih sayang hehehe.. Majlis perkahwinan di laksanakan di IGS Kiulap.. Hadir Azmi, Eddy, Pg Ali, Amir, Fauzi, Nabil dan Alid... Sekempulan gagak hitam ini tak reti penat lelah untuk terus beraksi pada hari minggu.

Dengan dindangan lagu baru kami... Cukup untuk memerihakan majlis pada waktu itu. Bukan saja tarian pocho-pocho, malahan ramai juga yang meminati tarian joget.


Kerana asik bermain muzik dan enjoy hingga lupa apa yang patut di buat akhirnya.......... Kami lupa untuk mengambar sekeliling kami... hanya beberapa keping gambar saja yang mampu di ambil... Kami minta maaf kerana tak banyak gambar hendak di tayangkan pada hari tersebut.

Kami berterima kasih kepada kelurga pengantin kerana memberi kepercayaan kepada kami untuk memeriahkan majlis tersebut dan berterima kasih pada kempulan hardah kerana memulakan tarian pocho-pocho.


17.01.10 citra seni akan turun padang lagi... Nanti kan lagi cerita untuk minggu ini.

Azmi= " Hai lah kayu... mengapa lah kau berada di tangan awang Nabil pada waktu itu.. Kan lebih baik ku simpan kau dalam beg." (Tak sabar untuk menunggu ganti rugi minngu dapannya)
(-_-)

0 comments:

 

Citra Seni Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template